Ze swiata architektury – W jaki sposób Terrol Dew Johnson i ArandaLasch ponownie odkrywają tradycje tkackie koszykarskie dla podtrzymania kultury i społeczności lokalnej

Dzięki uprzejmości ArandaLasch Artykuł został pierwotnie opublikowany na blogu Chicago Biennale Architektury, największej platformy współczesnej architektury w Ameryce Północnej.
Biennale 2017, zatytułowane Make New History , będzie bezpłatne i otwarte dla publiczności między 16 września 2017 r.
A 6 stycznia 2018 r.
Formularz jest zgodny z funkcją, która została źle zrozumiana.
Forma i funkcja powinny być jednym, połączone w duchową jedność.
Frank Lloyd Wright mógł słyszeć te słowa w 1908 roku, ale nie był pierwszym, który je wcielił w życie.
W rzeczywistości głębsze poczucie jedności, jakiego poszukiwał Wright w Nowoczesnej architekturze, istniało na wieki przed swoim czasem jako zasada przewodnia dla rdzennych ludów na całym świecie.
+ 12 kosz z ziołami od Terrol Dew Johnson, 2014.
Zdjęcie dzięki uprzejmości ArandaLasch The Tohono-O.
Odham Nation na pustyni Sonora jest jedną z tych grup, których duchowe i fizyczne życie pozostało głęboko splecione do dnia dzisiejszego, poprzez żywe tradycje rzemiosła i zarządzanie środowiskowe.
.
W języku Tohono O.
Odham nie mamy słowa o sztuce […] Zamiast tego, rdzenni ludzie zawsze szukali sposobów, by stworzyć pomysłowe sposoby życia, szukając sposobów na połączenie piękna i użyteczności.
znany renomowany koszykarz, wychowawca i działacz Terro Dew Johnson, Tohono O.
odham, powiedział, że pomysłowe kosze Johnnsona elegancko demonstrują tę wszechogarniającą filozofię życia na pustyni.
Niektóre wykonane są ze sztywnych paneli, zszytych z wieloma węzłami związanymi z miejscowymi trawami.
Inne są lekkie i elastyczne, dostosowują swoje kształty do nowych treści.
Każdy statek podtrzymuje historię swojej kultury przodków i mówi o jej przetrwaniu w obliczu współczesnych wyzwań.
Na początku lat 2000.
Johnson eksperymentował z nowymi podejściami do swojej starożytnej formy sztuki.
Opierając się na tradycyjnych projektach, zaczął rzucać tykwy w brąz i dodając do niego kontury splątanego sznurka.
Po całym kraju w Nowym Jorku, wschodzący architekci Ben Aranda i Chris Lasch odkrywali możliwości projektowania obliczeniowego jako ArandaLasch.
Ich instalacje z tego okresu są zawrotnymi zbiorami form fraktalnych, które zygzakowują w przestrzeni zgodnie z algorytmicznymi wzorami.
W 2006 roku Aranda i Lasch zobaczyli prace Johnsona na wystawie koszykarskiej w Muzeum Narodowym Indian Amerykańskich w Nowym Jorku i mieli moment na zrealizowanie.
Morning Line autorstwa Matthew Ritchiego i ArandaLasch, 2008-2013.
Zdjęcie dzięki uprzejmości ArandaLasch.
Co wyskoczyło na nas były głosy tkaczy, ponieważ były one wyświetlane na ścianie.
Rzeczy takie jak.
Po prostu liczyć.
lub.
Idziesz w kółko, w kółko, w kółko i wokół.
Te wszystkie rzeczy, które powoli oświecały nas, były algorytmami.
powiedział Lasch.
.
Więc zdaliśmy sobie sprawę, że zamiast klepać się po plecach, jak radzimy sobie z najnowszymi osiągnięciami, być może powinniśmy rozmawiać z tą tradycją, która wymyśliła te rzeczy ponad tysiąc lat temu.
Kiedy architekci, którzy utrzymują biuro w Tuscon niedaleko od Tohono O.
odham Nation, zauważyli, że mają wspólnego wspólnika rodzinnego, nazywają ich Terrol, by zaproponować współpracę.
Chrisa w pewnym momencie trafił do Sells [Arizona], i byłem naprawdę zaintrygowany i ciekawy, ponieważ mówili o projektowaniu koszyków przy pomocy komputerów.
powiedział Johnson, To mnie naprawdę zafascynowało.
Nigdy tak naprawdę nie współpracowałem z kimś w tej roli, zwłaszcza z nie-Native.
Naprawdę potraktowałem to jako szansę, a także jako wyzwanie.
Wood Basket Terrol Dew Johnson i ArandaLasch, 2016.
Zdjęcie dzięki uprzejmości ArandaLasch Ponad dekadę później Johnson, Aranda i Lasch stworzyły imponującą serię przedmiotów, które łączą tradycyjne tkactwo i zwijanie z najnowocześniejszymi cyfrowymi technikami wytwarzania.
Poprzez powtarzanie różnych formuł, które poruszają się pomiędzy geometriami wspomaganymi komputerowo a zręcznymi palcami Johnsona, zespół stworzył serię oszałamiających współczesnych koszyków, które obecnie znajdują się w stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
Ich współpraca była tematem wystawy w MOCA Tuscon tej zimy zatytułowanej Meeting the Clouds Halfway, która przedstawiała obiekty w naturalnych materiałach i różnych formatach, od samych koszyków aż po propozycje nowych typów pustynnych mieszkań.
Przyniosą wiele tej samej pracy na jesień 2017 roku w Chicago Architecture Biennial, odpowiadając na dyrektorów artystycznych.
wezwanie do tworzenia nowej historii poprzez tkanie żywej tradycji Tohono O.
odham w tkankę współczesnej praktyki architektonicznej.
Cewka z trawy autorstwa Terrol Dew Johnson i ArandaLasch, 2016.
Zdjęcie dzięki uprzejmości ArandaLasch.
Myślę, że nasz wkład w Biennale to ta długa oś czasu, od niektórych najwcześniejszych praktyk kulturowych, poprzez całkiem współczesne sposoby projektowania i tworzenia rzeczy za pomocą komputera.
powiedział Lasch.
.Jego
[hasła pokrewne: obróbka strumieniowo ścierna, Rury aluminiowe, designerskie wieszaki ]

Powiązane tematy z artykułem: designerskie wieszaki obróbka strumieniowo ścierna Rury aluminiowe